پارک ۴۵- ۳۰ سانت (پارک کنار جدول) بصورت سریع

در جاهایی که خط کشی کنار جدول (خط پارک) وجود نداشت از روش پارک سریع استفاده می کنیم.

پارک ۴۵- ۳۰ سانت (پارک کنار جدول) بصورت سریع

در جاهایی که خط کشی کنار جدول (خط پارک) وجود نداشت از روش پارک سریع استفاده می کنیم.

شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۲۱

برای انجام پارک سریع هنگامی که می خواهیم از لاین حرکت به لاین توقف رفته و پارک کنیم راهنمای سمت راست را می زنیم سرعت خود را کم کرده آینه ی وسط و سمت راست را نگاه می کنیم و برای پوش دادن به نقاط کور آینه سرمان را به سمت راست می چرخانیم و پس از اطمینان از عدم وجود خطر فرمان را کمی به سمت لاین توقف چرخانده تا اتومبیل ما به شکل اریب و با یک زاویه ۴۵ درجه به سمت لاین توقف برود سرعت را کاهش داده یعنی اینکه قطع گاز و لمس ترمز می کنیم. پایه ی برف پاک کن و یا چشمه ی آب پاش روی درب موتور را نگاه می کنیم زمانی که از دید راننده تقریباً به لبه ی آسفالت (محل برخورد آسفالت و جدول) رسید فرمان را به سمت چپ به آرامی برمی گردانیم و انتهای لاین توقف را نگاه می کنیم وقتی که اتومبیل صاف شد می ایستیم، خودبخود پارک ما ۳۰ سانت می شود.

حال اگر به چشمه ی آب پاش نگاه کنید فاصله ی آن با لبه ی آسفالت ۴۵ سانت می باشد لازم به ذکر است هر فاصله ای که بوسیله ی چشمه ی آب پاش با کناره ی جدول می بینیم بایستی پهنای چرخ سمت راست اتومبیل را از آن کم کنیم که حدود ۱۵ سانتیمتر می شود.

اگر بخواهیم این فاصله بیشتر شود باید کمی مانده به اینکه چشمه ی آب پاش به لبه ی آسفالت برسد فرمان را به چپ برگردانیم تا اتومبیل صاف شود.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...