خلاصه ی درس دور زدن با ۲ فرمان

خلاصه ی درس دور زدن با ۲ فرمان

خلاصه ی درس دور زدن با ۲ فرمان

خلاصه ی درس دور زدن با ۲ فرمان

دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵:۱۷

۱- راهنمای سمت راست را روشن کرده و ضمن رعایت موارد پارک کنار جدول در منتهی الیه سمت راست توقف می کنیم.

۲- راهنمای سمت چپ را روشن کرده در دنده ی یک، ضمن انجام حرکت بصورت لاک پشتی (سانتیمتری) ایست ۳۰ درجه یا ا یست خروج از پارک را انجام می دهیم بهتر است در ۳۰ درجه تمام فرمان را به چپ چرخانده باشیم.

۳- ضمن نگاه کردن به آینه ی چپ و نقطه ی کور آن با رعایت احتیاط کامل به سمت وسط خیابان حرکت کرده و در صورت وجود خطر توقف می کنیم نگاه کردن به دو طرف.

۴- ضمن ادامه ی حرکت بصورت سانتیمتری به درب موتور نگاه می کنیم، زمانی که جدول جلو از دید راننده محو شد، تمام فرمان را به سمت راست می چرخانیم.

۵- به زیر قاب آینه های بغل نگاه می کنیمو از زیر قاب هرکدام زودتر جدول کناره چرخهای جلو مشاهده شد توقف می کنیم (معمولاً از زیر قاب آینه ی چپ زودتر جدول دیده می شود).

۶- راهنمای سمت راست را روشن کرده و دسته ی دنده را در دنده ی عقب قرار می دهیم، ضمن حرکت سانتیمتری رو به عقب باقیمانده ی فرمان را به راست می چرخانیم (نگاهمان بیشتر به سمت راست قسمت عقب اتومبیل بوده و سمت چپ را نیز فراموش نکنیم).

۷- رو به جدول جلو نگاه می کنیم زمانی که بالای جدول دیده شد، تمام فرمان را به چپ چرخانده تا تمام جدول و زیر آن از درب موتور مشخص شود آنگاه توقف می کنیم. می توانیم در این حالت به دستگیره ی ثابت درب عقب سمت راننده نگاه کنیم، زمانی که به زیر جدول عقب سمت راننده رسید می ایستیم.

راهنمای چپ را زده و دسته دنده را درون دنده ی یک قرار داده، ضمن حرکت بصورت سانتیمتری رو به جلو باقیمانده ی فرمان را به چپ می چرخانیم و پس از دور زدن زمانی که اتومبیل و فرمان ما در داخل خیابان صاف شد حرکت بصورت عادی را انجام می دهیم.

دور زدن با دو فرمان:
راحت تر می توانیم در خیابانهای کم عرض دور بزنیم، ضمن اینکه در این روش احتمال تصادف با توجه به توصیه های گفته شده در بخش مربوطه به حداقل می رسد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...