راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی (قبولی در ازمون افسر)

راهکار قبولی در آزمون عملی رانندگی دشوار است یا ساده؟

راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی (قبولی در ازمون افسر)

راهکار قبولی در آزمون عملی رانندگی دشوار است یا ساده؟

یک‌‌شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۳۸

قبولی در آزمون عملی رانندگی مانند هر آزمون دیگری با استرس و فشارهای روانی همراه است که گاهی اوقات همین احساس استرس عاملی منفی برای قبول شدن در آزمون شهری رانندگی محسوب می شود.

اما منبع این استرس عدم آگاهی از نحوه امتحان و رویدادهای درون آن است. به بیان ساده تر اگر شما به عنوان داوطلب از آنچه در آزمون رخ خواهد داد، اطلاع داشته باشید طبیعتا استرس و نگرانی نیز در کار نخواهد بود.

با اینکه نمی توان قبولی صد در صد در آزمون شهری را با استناد به گزارش جاری اعلام کرد، اما داوطلبان پس از مطالعه این گزارش با اطمینان بیشتری در آزمون حضور خواهند داشت چرا که سعی کرده ایم تا فاکتورهای قبولی در آزمون عملی رانندگی و نکات مهم از دیدگاه افسر مجری آزمون و بسیاری موارد دیگر را به طور منسجم آماده کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

۱-قبولی در آزمون عملی رانندگی نیازمند توجه به جزئیات است
قبولی در آزمون عملی رانندگی نیازمند این است که داوطلب از همان ابتدا به جزئی ترین موارد نیز دقت نماید. اولین نکته که برای افسر اهمیت دارد تنظیم آینه، صندلی راننده و راهنما هنگام حرکت است.

به این منظور هنگام نشستن در اتومبیل بدون هیچ گونه استرسی ابتدا صندلی خود را به شکلی تنظیم کنید که پاهای شما دسترسی راحت به پدال ها را داشته باشد.

سپس به سراغ آینه ها رفته و تمامی آن ها را براساس زاویه دید خود تنظیم نمایید. کمربند را بسته و ترمز دستی را نیز پایین ببرید. اکنون زمان حرکت است اما پیش از آن بایستی حتما به راهنما و جهت حرکت خود توجه نمایید.

این جزئیات اولیه درصورتی که به طور صحیح انجام شود تا حد زیادی توجه افسر را به خود جلب کرده و از استرس شما نیز خواهد کاست.
 
۲-کلاچ، دومین مرحله از جزئیات برای قبولی در آزمون عملی رانندگی
قبولی در آزمون عملی رانندگی گاهی اوقات با یک حرکت اشتباه بسیار ساده از دست می رود. کلاچ و توجه به آن یکی از این موارد ساده اما مهم است. بایستی فشار بر روی کلاچ و یا بالا آوردن پا از روی آن به آرامی و کنترل شده باشد تا احیانا باعث خاموشی ماشین و یا پریدن ناگهانی آن نشود.

شاید هر فرد راننده ای چندین بار در زندگی خود به دلیل عدم توجه به کلاچ ماشین را خاموش کرده باشد اما قبولی در آزمون افسر رانندگی مستلزم این است که به هیچ عنوان چنین بی دقتی صورت نگیرد. نیازی به عجله کردن نیست.

حرکات آرام و کند داشتن هرگز از دلایل رد شدن در آزمون رانندگی نبوده است اما عجله در برداشتن پا از روی کلاچ و خاموش کردن آن مستقیما با رد شدن ارتباط خواهد داشت!

 ۳-برای قبولی در آزمون افسر بایستی نرم حرکت کنید
قبولی در آزمون عملی رانندگی مستلزم این است که هنرجو و داوطلب حرکات کنترل شده و نرمی داشته باشد. حرکات نرم ماشین از تسلط راننده خبر می دهد این در حالیست که حرکات شدید و ناگهانی مانند گاز دادن سریع، ترمز شدید و یا پیچاندن فرمان ناگهانی می تواند نتیجه آزمون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هرگز به شکلی ترمز نگیرید که افسر کنار دست شما با شتاب به سمت شیشه جلویی ماشین متمایل شده و خم شود.
 
۴-اگر ماشین خاموش شود، قبولی در آزمون عملی رانندگی نیز از دست می رود
قبولی در آزمون عملی رانندگی به دقت و حواس جمع راننده در جلوگیری از خاموش شدن ماشین بستگی درد. خطایی که منجر به خاموش شدن ماشین در حین آزمون شود به هیچ عنوان توسط افسر بخشیده نخواهد شد.

همیشه سعی کنید فشار کنترل شده و اندکی بر روی گاز داشته باشید تا ماشین خاموش نشود. البته اغلب اوقات داوطلب به دلیل عدم یادگیری یا تسلط بر رانندگی نیست که ماشین را ناخواسته خاموش می کند.

بلکه این استرس و نگرانی و فشارهای روانی است که این دستپاچگی را برای او سبب می شود. لذا لازم است چنانچه در ابتدای کار نیز توضیح دادیم با آرامش کامل برای قبول شدن در آزمون شهری گام بردارید.

هنگام ایست کامل قبل از خلاص کردن ماشین و دنده پای خود را از روی کلاچ برندارید تا ماشین در لحظات آخر به طور ناگهانی خاموش نشده و نتیجه منفی برای شما نداشته باشد.

 نکته مهم: در استفاده از هر ماشین برای رانندگی، بایستی راننده تسلط کافی بر نحوه عملکرد کلاچ داشته باشد. کلاچ ماشین ها و میزان سفتی و نرمی آن ها با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین لازم است هنگام آزمون و قبل از حرکت سعی کنید با تست کلاچ قلق خاص آن را به دست آورده و کنترل نمایید. نیم کلاچ حرکت کردن یکی دیگر از روش های کاربردی برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی ماشین در حین آزمون است.
 
۵-دشواری های قبولی در آزمون عملی رانندگی
قبولی در آزمون عملی رانندگی بعضی اوقات به جز حواس جمع، نیازمند به کارگیری مطالبی است که در حین آموزش فرا گرفته اید. پارک دوبل و دور دو فرمان از جمله قسمت های تخصصی و اصلی کار است که به یادگیری دقیق نیاز دارند.

دور زدن بدون ایراد ماشین و نداشتن حرکات خطرناک از مواردی است که افسر توجه زیادی به آن ها خواهد داشت. از سوی دیگر پارک دوبل نیز که یکی از اساسی ترین مراحل آزمون است، بایستی با دقت و به شکلی مرتب و خوب صورت گیرد.

البته جای نگرانی نیست. افسر ممکن است از فاصله چند سانتی متری هنگام پارک دوبل چشم پوشی کند اما نکات مهم تر مانند برخورد به ماشین های اطراف و یا آینه آن ها از اشتباهاتی است که از دلایل رد شدن در آزمون رانندگی است.

علاوه بر این بایستی سعی کنید تا هنگام پارک دوبل به هیچ عنوان ماشین را خاموش نکرده و استفاده از راهنما در جهت درست را نیز فراموش نکنید. فاصله ماشین با جدول را رعایت کرده و از اشتباهات اینچنینی پرهیز نمایید.

 ۶-برای قبولی در آزمون عملی رانندگی نباید به افسر اعتماد کرد
قبولی در آزمون عملی رانندگی مطمئنا خواسته افسر نیز است اما وی برای امتحان کردن دانسته های شما کنارتان نشسته و برای تست این کار از هیچ گزینه ای دریغ نخواهد کرد.

بنابراین هرگز به خواسته ها و گفته های او اعتماد نکرده و قبل از اقدام به هر حرکتی، موقعیت را با منطق و چشمان خود بسنجید. به عنوان مثال افسر ممکن است برای آزمون از شما بخواهد که در منطقه ای توقف کنید که در بالای آن تابلوی توقف ممنوع نصب شده است. در چنین شرایطی لزوما و فقط به خاطر خواسته افسر نباید چنین کاری صورت گیرد.

با احترام به او تاکید کنید که توقف در این محل ممنوع بوده و شما نمی توانید ماشین را در آنجا پارک کنید. علاوه بر این در حین توقف بایستی به آینه ها و ماشین های اطراف نیز توجه کنید.

صدای بوق اعتراض آمیز ماشین کنار یا پشت سر ممکن است توجه منفی افسر با به خود جلب کرده و این موضوع قبولی در آزمون عملی رانندگی را برای شما دشوارتر سازد. افسر در هر ثانیه از مراحل آزمون در حال آزمودن شماست.

حتی زمانی که با وجود چراغ قرمز به شما دستور حرکت داده و یا از شما بخواهد وارد کوچه ای ورود ممنوع بشوید، نباید به خواسته های او عمل کنید. قانون اولویت اول شما در هنگام آزمون است نه گفته های افسر.

 ۷-قبولی در آزمون عملی رانندگی مستلزم توجه به حق تقدم و به خاطر سپاری اصول آیین نامه است
قبولی در آزمون عملی رانندگی برخی اوقات مشروط به پاسخ سوالاتی است که افسر از شما خواهد پرسید. با اینکه آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر گذاشته اید اما افسر ممکن است همچنان سوالاتی در آن خصوص داشته باشد.

قبولی صد در صد در ازمون شهری
به نظر می رسد بیشترین حجم این سوالات مربوط به حق تقدم در میدان ها و ورودی های فرعی به اصلی است. حتی اگر افسر نیز از شما سوالی نپرسید، بایستی برای قبولی صد در صد در آزمون شهری، حق تقدم را به طور کامل رعایت نمایید.

اگر در حال ورود به میدان هستید حتما توقف کوتاهی داشته باشید تا ماشینی که داخل میدان حرکت می کند فرصت خروج را داشته باشد. به بیان ساده تر در میادین حق تقدم با خودرویی است که درون میان حرکت می کند نه ماشینی که تازه وارد آن خواهد شد.

 ۸-قبولی در آزمون عملی شهری با اشتباهات کوچک نیز ممکن می شود
قبولی در آزمون عملی شهری نیازی به این ندارد که کاملا بی عیب و نقص عمل کنید. البته این بدان معنا نیست که می توانید حواس پرتی ها و اشتباهات خود را توجیه کرده و انتظار قبولی داشته باشید.

افسر در حین آزمون تمامی جوانب را در نظر گرفته و در نهایت نتیجه ای عادلانه اعلام خواهد کرد. حتی ممکن است فردی با وجود داشتن یک اشتباه نیز در آزمون شهری قبول شود. اما در صورتی که این اشتباهات بارها تکرار شده و یا خطر آفرین شود متاسفانه باید از قبولی در آزمون عملی رانندگی چشم پوشی کرد.
 
۹-نکاتی مربوط به دنده عقب برای قبولی در آزمون عملی رانندگی
قبولی در آزمون عملی رانندگی گاهی اوقات حتی برای راننده های حرفه ای و با تجربه نیز ممکن است دشوار باشد. افراد با سابقه رانندگی طولانی ممکن است هنگام دنده عقب برای پارک فقط با تسلط در آینه این کار را انجام دهند اما افسر چنین راهکاری را خطا عنوان کرده و داوطلب در آزمون رد خواهد شد.

شما به عنوان هنرجو و داوطلب قبولی در آزمون عملی رانندگی بایستی حتما هنگام دنده عقب اصول اصلی را رعایت کنید. به عنوان مثال دست خود را پشت صندلی کناری قرار داده و سر خود را به طرف عقب بچرخانید تا با تسلط کامل این کار صورت بگیرد.

 ۱۰-اخلاق اصلی اساسی برای قبولی در آزمون عملی رانندگی
قبولی در آزمون عملی رانندگی پس از تسلط کامل بر اصول رانندگی و غیره نیازمند داشتن اخلاقی خوب و آرام است. غرور زیاد نداشته و در عین حال با اعتمادبنفس رانندگی کنید.

سعی کنید به هیچ عنوان نسبت به قانون شکنی راننده های دیگر پرخاشگری نشان ندهید. درصورتی که افسر خطای شما را متذکر شد با خوش رویی آن را بپذیرید و واکنش های تند نداشته باشید. شاید یک راننده تازه کار باشید اما تسلط و دقت عمل می تواند رمز موفقیت و قبولی در آزمون عملی رانندگی باشد.

برای قبولی در آزمون عملی رانندگی بایستی چه اقداماتی از روز قبل انجام شود؟
قبولی در آزمون عملی رانندگی در عین دشواری، می تواند بسیار ساده نیز باشد. به شرطی که شما از میزان استرس خود بکاهید. کاهش استرس با برخی راهکارهای عملی ممکن می شود.

یکی از اصلی ترین کارها این است که تسلط کافی بر آموخته های خود داشته باشید. در مرحله دوم از هر فاکتور موثری که می تواند در کاهش استرس شما تاثیر داشته باشید کمک بگیرید.

به عنوان مثال موسیقی آرام بخش یکی از این راه حل ها خواهد بود. بهتر است روز قبل از آزمون شرایط آن و سوالات ممکن را بازسازی و شبیه سازی کنید. به اصطلاح تمرین مختصری در این خصوص داشته باشید. در نهایت برای قبولی در آزمون عملی رانندگی بایستی اشتباهات خود را پذیرفته و از آن ها ترسی نداشته باشید.

حتی اگر اشتباهی هم داشته باشید جای نگرانی نیست و فرصت قبولی همچنان وجود دارد. هر فردی ممکن است خطا داشته باشد بنابراین خود را در این اشتباه تنبیه نکنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...