۲۶۰ درصد اختلاف بخاطر جنسیت؛ عوامل عجیب حواس پرتی مردان حین رانندگی

نتایج یک تحقیق جدید حکایت از آن دارد احتمال حواس پرتی رانندگان مرد در مقایسه با رانندگان زن بسیار بیشتر است.

۲۶۰ درصد اختلاف بخاطر جنسیت؛ عوامل عجیب حواس پرتی مردان حین رانندگی

نتایج یک تحقیق جدید حکایت از آن دارد احتمال حواس پرتی رانندگان مرد در مقایسه با رانندگان زن بسیار بیشتر است.

سه‌‌شنبه، ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳:۱۱

این تحقیق توسط موسسه Smith’s Lawyers انجام شده و جامعه آماری آن را ۲,۲۱۴ نفر از افراد ۱۸ الی ۶۵ ساله آمریکایی تشکیل می دهند که اکثریت تجربه حوادث رانندگی را داشته اند.

طبق داده های موجود ۷۰ درصد از افراد نظرسنجی شونده اذعان کرده اند که هنگام رانندگی به طریقی دچار حواس پرتی می شوند. در این بین هم مردان بیش از بقیه زنان چنین موضوعی را تایید نموده اند. اگر دقیق تر بخواهیم اشاره کنیم باید بگوییم احتمال استفاده مردان از تلفن همراه هنگام رانندگی، ۲۲ درصد و احتمال کنترل فرمان با زانو توسط آنها ۷۴ درصد بیشتر از زنان است.

علاوه بر این، احتمال تماشای ویدیو در پشت فرمان برای مردان ۷۰ درصد بیشتر از زنان اعلام شده است؛ همچنین در بین مردان نگاه به عابرین و بررسی دقیق آنها تا ۲۶۰ درصد بیشتر رواج دارد!

اما در کنار مواردی که برشمرده شد، مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم هنگام رانندگی، یکی از کارهایی است که هم زنان و هم مردان تقریبا به یک اندازه انجام می دهند. بر این اساس، ۵۸.۹ درصد از مردان و ۵۸.۲ درصد از زنان نظرسنجی شونده گفته اند که حین رانندگی غذا و نوشیدنی گرم مصرف می کنند.

نکته جالب توجه اینکه به گفته سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده (NHTSA) خوردن و آشامیدن در حین رانندگی احتمال وقوع تصادف را تا ۸۰ درصد افزایش می دهد. این سازمان افزوده ۶۵ درصد از شرایط خطرناکی که در جاده ها و خیابان ها پیش می آید، ناشی از حواس پرتی رانندگان به دلیل مصرف مواد غذایی و نوشیدنی در پشت فرمان است.

در تحقیق Smith’s Lawyers به مناطقی از ایالات متحده که رانندگان بیشتر دچار عدم تمرکز هنگام رانندگی می شوند نیز اشاره شده است. طبق داده های این بخش بیشتر رانندگان ایالت هایی که در غرب واقع شده اند، مثل کالیفرنیا، نوادا، آریزونا و کلرادو، هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند.

در ایالت های غرب میانه مثل ایلینوی، میشیگان، اوهایو و آیووا هم اکثر رانندگان رانندگی با زانو را امتحان می کنند!

با تحلیل چنین آماری پر واضح است که فراگیرشدن خودروهای خودران تا چه حد می تواند بر افزایش ایمنی رانندگی و کاهش حوادث منجر به تلفات جاده ای تاثیر گذار باشد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...