مواردی که در خودروها باید هر ماه بررسی شوند

علاوه بر سرویس‌های دوره‌ای، مواردی هستند که باید هر ماه در خودروهای به منظور کنترل سلامت خودرو بررسی شوند.

مواردی که در خودروها باید هر ماه بررسی شوند

علاوه بر سرویس‌های دوره‌ای، مواردی هستند که باید هر ماه در خودروهای به منظور کنترل سلامت خودرو بررسی شوند.

سه‌‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶:۵۸

خرید خودرو برابر است با پرداخت هزینه‌های جانبی برای نگه داری و همچنین وقت گذاشتن برای مراقبت از آن. معمولا به خودروها در سرویس‌های دوره‌ای و مواردی مانند فیلترها و مایعات خودرو تعویض می‌شوند. اما قسمت‌هایی از خودرو هستند که به صورت ماهانه نیاز به بررسی دارند:

۱- بررسی سطح روغن موتور:

حداقل پنج دقیقه پس از اینکه خودرو خاموش شد، گِیج روغن را از آن خارج کنید، با دستمال تمیز کرده و سپس درون روغن موتور فرو ببرید. پس از آن مجددا گیج را خارج کنید. اگر سطح روغن از Min پایین تر باشد یعنی روغن موتور کم است و اگر بیشتر از Max باشد باید کمی از آن تخلیه شود تا به اندازه نرمال برسد.

۲- بررسی سطح آب رادیاتور:

با بررسی این قسمت در صورتی که آب رادیاتور کم بود، آب مقطر به اندازه لازم به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که آب رادیاتور باید مقطر یا آب جوشیده باشد و نه آب شیر.

۳- بررسی روغن ترمز و گیربکس:

تعویض به موقع روغن های مربوطه باعث افزایش طول عمر قطعات خودرو میشود.کاسته شدن تدریجی سطح روغن ترمز معمولا به دلیل مصرف شدن لنت های ترمز میباشد.بنابرین علاوه بر روغن، لنت ها نیز باید بازدید شود.

۴- بررسی باد تایرها:

باد تایرها را می‌توان چشمی هم اندازه گیری کرد اما توصیه می‌شود که از فشارسنج برای این کار استفاده کنید.
کم شدن باد تایرها می‌تواند موجب افزایش ساییدگی و مصرف سوخت در بشود.

۵- بررسی آب شیشه شوی:

یکی از ساده‌ترین کارها بررسی آب شیشه شور است که هر هفته هم می‌توانید انجام دهید. ترجیحا نباید اجازه دهید که آب شیشه شوی به اتمام برسد به این دلیل که در مواقعی ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...