۵ توصیه در استفاده صحیح از کولر خودرو

فصل تابستان هست و اکنون در میانه تابستان به سر می بریم. فصلی که گرمای بش از حد هوا هر راننده ای را مجبور به استفاده از سیستم تهویه هوا و کولر می کند. ولی شاید اصول استفاده از آن را ندانند.

۵ توصیه در استفاده صحیح از کولر خودرو

فصل تابستان هست و اکنون در میانه تابستان به سر می بریم. فصلی که گرمای بش از حد هوا هر راننده ای را مجبور به استفاده از سیستم تهویه هوا و کولر می کند. ولی شاید اصول استفاده از آن را ندانند.

یک‌‌شنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴:۱۶

استفاده از کولر خودرو آدابی دارد که بهتر است ان را بدانید تا خودرو شما کمتر دچار آسیب شده و البته سلامت جسمی شما نیز هنگام استفاده از آن تضمین شود. در این گزارش نگاهی داریم به ۵ اشکال بزرگی که غالبا تمام راننده ها آن را از روی ندانستن مرتکب می شوند. این اشتباهات به ظاهر ساده هستند اما در اصل می توانند کیفیت خودرو را پس از مدتی پایین آورند.

از حالت تنظیم اتوماتیک استفاده کنید
بسیاری از خودروهای نسل جدید از سیستم خودکار تنظیم دما استفاده می کنند به همین جهت به شما این اختیار را می دهند تا بدون آن که دخالتی داشته باشید دمای خودرو را تنظیم کنید. استفاده از این دکمه همیشه توصیه می شود و سعی کنید در اغلب موارد این گزینه را روشن داشته باشید.

دریچه هوا را درست تنظیم کنید
هوا بسیار گرم است و تنظیم کردن دریچه به سمت خودتان شاید یک امر غیر ارادی باشد اما این حرکت از عملکرد مثبت کولر می کاهد. شاید شما به عنوان یک سرنشین خنک شوید ولی در عین حالی که احتمال بیماری های مختلف و حساسیت را افزایش می دهید، از عملکرد مثبت کولر نیز کاسته اید. تنظیم کردن دریچه ها به سمت بالا اجازه می دهد تا باد به همه جای خودرو رسیده و کل فضا یک نواخت خنک شود.

بلافاصله پس از سوار شدن کولر را روشن نکنید
زمانی که سوار خودرو می شوید سریع و بدون مکث کولر را روشن نکنید. روشن کردن فن و کولر در هر حالتی تنها باعث به جریان افتادن هوای گرم درون آن می شود و کمکی به خنکی نخواهد کرد. در مقابل یک یا دو دقیقه درب را باز گذاشته و شیشه ها را پایین بکشید. سپس خودرو راروشن و کولر را تنظیم کنید..

سیستم کولر را به موقع سرویس کنید
کولر یک قسمت جدا از بخش های مصرفی خودرو به شمار نمی آید. مانند روغن، فیلترها، تایر و ترمزها همیشه باید کولر و تهویه هوا را نیز سرویس کنید تا سرحال بماند. عوض کردن فیلتر اتاق هر ۱۶ تا ۲۴ هزار کیلومتر توصیه می شود و همچنین تسمه های مختلف و گاز کولر را نیز مدام آزمایش کنید.

صبح هنگام پیش از گرم شدن هوا کولر را روشن کنید
صبح تابستانی ممکن است کمی خنک تر از باقی روز باشد و شما خیال کنید که روشن کردن کولر نیاز نیست اما بهتر است قبل از بالا رفتن دمای هوا و ورود به آفتاب، کولر را روشن کنید تا فضای خودرو با سرعت بیشتری خنک شود و در مدت زمان بیشتری خنک بماند.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...