آموزش پارک دوبل

اجازه بدهید برای اینکه بدانیم چه کارهای باید در پارک دوبل بکنیم در مورد آن بیشتر توضیح بدهم، اول اینکه به چه علت باید از مثلثی عقب انتهای ماشین پارک شده را ببینیم بعد فرمان را به آن سمت بچرخانید اگر زودتر یا دیرتر فرمان را بچرخانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این نکات در پارک دوبل شما بسیار تاثیر گذارند پس تا آخر این مطلب با ما باشید.

آموزش پارک دوبل

اجازه بدهید برای اینکه بدانیم چه کارهای باید در پارک دوبل بکنیم در مورد آن بیشتر توضیح بدهم، اول اینکه به چه علت باید از مثلثی عقب انتهای ماشین پارک شده را ببینیم بعد فرمان را به آن سمت بچرخانید اگر زودتر یا دیرتر فرمان را بچرخانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این نکات در پارک دوبل شما بسیار تاثیر گذارند پس تا آخر این مطلب با ما باشید.

چهارشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴:۲۷

اگر قبل از اینکه انتهای ماشین پارک شده  را در مثلثی عقب ببینیم بخواهیم فرمان را بچرخانید ماشین زودتر  داخل پارک شده و حالا که می خواهیم فرمان دوم را بچرخانید ممکن هست سپر جلوی ما به انتهای ماشین پارک شده برخورد کند ولی اگر بخواهیم اجازه بدهیم که نگاه ما از مثلثی عقب انتهای ماشین پارک شده را رد کند بعد بخواهیم فرمان را بچرخانیم  دیر تر وارد پارک شده و فاصله  ما از ماشین جلویی بیشتر خواهد شد.

پس یکی از علتهایی که باعث کم و زیاد شدن فاصله ما بعد از پارک از ماشین جلویی خواهد شد همان دیر و زود چرخاندن فرمان اول از توی مثلثی عقب خواهد بود یکی دیگر از مواردی که باعث خواهد شد فاصله ما بعد از پارک دوبل با ماشین جلویی بیشتر شود آن است که بعد از دیدن انتهای ماشین پارک شده از مثلثی عقب و شروع به چرخاندن  فرمان سرعت عقب رفتن ما کمی تند باشد در نتیجه بعد از پارک دوبل با ماشین جلویی فاصله بیشتری خواهیم داشت.

از موارد دیگری که موجب افزایش فاصله از ماشین جلویی خواهد شد زاویه کمی است که برای پارک دوبل  انتخاب کرده ایم زیرا  برای اینکه  بخواهیم کنارجدول پارک کنیم باید آنقدر با این زاویه کم به عقب برویم تا بتوانیم کنار جدول پارک کنیم به همین دلیل فاصله از جلو بیشتر خواهد شد .

حالا بعد از چرخاندن فرمان اول تا چه مقدار بایستی زاویه  گرفت و این زاویه چه تاثیری در پارک دوبل ما خواهد گذاشت بهترین زاویه برای پارک دوبل  در شرایط عادی ۴۵ درجه  می باشد ولی ما نسبت به ماشینی که با او پارک دوبل می زنیم  زاویه را کمتر یا بیشتر میکنیم. در کل باید  بدانید  که هر چقدر زاویه کم باشد ماشین شما بعد از پارک دوبل فاصله بیشتری  از جدول خواهد گرفت و هر چقدر زاویه بیشتر شود احتمال برخورد  عقب ماشین به جدول کنار خیابان بیشتر شده و یا فاصله ما با جدول کم خواهد شد.

حالا اگر ماشینی که  ما کنار  او پارک دوبل میزنیم  اگر کامیون باشد و یا سواری باشد و یا همان سواری خیلی لبه جدول پارک کرده باشد بنظر شما همگی   را با یک نوع زاویه  می توان پارک دوبل زد  معلوم  است  برای پارک دوبل زدن کنار ماشینهای که عرضشان کم می باشد باید زاویه ما کم باشد و اگر کنار ماشینی مانند کامیون که فاصله ما از جدول خیلی بیشتر است باشیم بایستی زاویه  بیشتری بگیریم .

از موارد دیگری که باید بدانیم  وقتی اکثر پارک دوبل های ما به جدول برخورد می کند علت آن است که سرعت حرکت ما بیشتر بوده و یا سرعت چرخاندن فرمان دوم ما کند می باشد پس می توان با کم کردن زاویه نسبت به زاویه های قبل مشکل را حل کرد و اگر اکثر پارک دوبل های ما با فاصله بیشتری از جدول پارک می شود  نتیجه می گیریم که سرعت ما در حرکت به عقب کم بوده یا فرمان را درجا و تند چرخانده ایم.

برای حل مشکل کافی است که کمی زاویه را  ازهمیشه بیشتر کنیم بازهم با دانستن این موارد برای پارک دوبل دقیق تر باید  قبل از اینکه کنار ماشینی که با او می خواهید پارک دوبل بزنید از فاصله عرضی ماشین پارک شده آگاه باشید که آیا او صحیح پارک کرده است یا خیلی به جدول  نزدیک است تا ما نسبت به وضعیت  ماشین پارک شده پشت آن قرار بگیریم یا مقداری بیرون تر از آن پارک کنیم.

ما معمولا  هنگام پارک کردن جدول را نمی توانیم ببینم ولی  از روی ماشین  جلوی که کنار جدول پارک کرده می توانیم فاصله خود را از جدول بسنجیم.

امیدوارم که با دانستن این موارد بتوانید پارک دوبل زدن به صورت کلیشه ای را کنار بگذارید و با تشخیص دادن شرایط متفاوت پارک دوبل صحیح انجام دهید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...