پنچر گیری ماشین

هنگامی که در رانندگی متوجه پنچر شدن لاستیک شدیم، برای پنچر گیری با احتیاط و روشن کردن راهنما و با توجه به آینه بغل در جای مناسبی ایست می کنیم.

پنچر گیری ماشین

هنگامی که در رانندگی متوجه پنچر شدن لاستیک شدیم، برای پنچر گیری با احتیاط و روشن کردن راهنما و با توجه به آینه بغل در جای مناسبی ایست می کنیم.

دوشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰:۵۱

با روشن کردن چراغ های فلاشر و  با کشیدن ترمز دستی و خاموش کردن ماشین و قراردادن آن در دنده عقب با احتیاط از ماشین پیاده شده و مثلث شبرنگی که در صندوق عقب ماشین  هست را باز کرده و با فاصله دور تری از ماشین خودمان قرار میدهیم که رانندگان از فاصله دور متوجه ما بشوند.

سپس چرخ زاپاس و آچار چرخ و همچنین جک را از صندوق عقب بیرون آورده به همراه تکه چوبی که از آن معمولا زیر جک یا در سراشیبی ها جلوی چرخ قرار میدهند. (در صورتی که بخواهیم جک را خیلی باز کنیم  احتمال واژگون شدن جک زیاد خواهد شد به همین منظور یک تکه چوب به ابعاد آجر و یا خود آجر را زیر جک قرار  می دهند تا نیاز به باز کردن بیش از حد جک نباشد)

برای باز کردن  چرخ قبل از زدن جک ابتدا با انتهای آچار چرخ و یا تکه پارچه ای که از شیار قالپاق رد میکنیم  قالپاق را درآورده سپس با آچار چرخ پیچ ها را شل می کنیم بعد از شل کردن پیچهای چرخ شیار جک را با فاصله ۲۰ سانتیمتری از چرخ در زیر رکاب ماشین قرار داده و زیر جک تکه آجر یا چوبی قرار میدهیم.

با چرخاندن جک و بالا رفتن چرخ پنچر شده پیچهای شل شده را باز میکنیم چرخ زاپاس را با چرخ پنچر شده تعویض کرده و پیچهای آن را با دست  و آچار چرخ تا حدودی که سفت شود می بندیم.

سفت کردن پیچها بهتر است که به صورت ضربدری باشد، جک را پایین آورده دوباره با آچار پیچ های چرخ را محکم تر می کنیم. قالپاق را از قسمت والف جا زده و وسایل را جمع می کنیم.

پنچر گیری از مهم ترین کارهای فنی ایی است که هر راننده ایی باید آن را بلد باشد.

نکته: معمولا چرخ زاپاس چون مدت زیادی از آن استفاده نمی شود ممکن است باد آن کم شده باشد بایستی هرگاه برای تنظیم باد به آپارتی مراجعه می کنید باد لاستیک زاپاس را هم چک کنید که در مواقع ضروری به مشکل بر نخورید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...