نحوه بنزین زدن به ماشین

شاید گفته شود که بنزین زدن به ماشین ساده ترین کاریست که میتوان انجام داد اما باید بدانید نحوه بنزین زدن به ماشین از اهمیت بالایی بر خوردار است.

نحوه بنزین زدن به ماشین

شاید گفته شود که بنزین زدن به ماشین ساده ترین کاریست که میتوان انجام داد اما باید بدانید نحوه بنزین زدن به ماشین از اهمیت بالایی بر خوردار است.

یک‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰:۱۷

۱- برای زدن بنزین بایستی سعی کنیم سمتی که در باک ماشین باز می شود به سمت پمپ بنزین باشد تا نازل پمپ به باک ماشین برسد.

۲- کارت سوخت را وارد میکنیم, اگر رمز داشت رمز آن را نیز وارد میکنیم.

۳- اگر مقدار بنزینی که میخواهیم بزنیم مشخص می باشد قبل از اینکه نازل را برداریم می توانیم با فشار دادن اعداد مثلا (۳ و ۰ ) و فشار دادن کلید سبز  مقدار سی لیتر را تائید کنید بعد نازل را برداشته  و در باک خود قرار دهید با فشار دستگیره و قرار دادن ضامنی که پشت آن است میتوانید بدون آنکه بخواهید نازل را نگه دارید بنزین به مقدار سی لیتر زده شده و خود پمپ قطع خواهد کرد بعد از اتمام سوخت گیری دستگیره نازل را بالا می کشید تا ضامن آن آزاد شود و نازل را در جای خود قرار می دهید.

۴- اگر نمیدانید که چه مقدار می خواهید بنزین بزنید و می خواهید که باک را پر کنید می توانید بعد از اینکه رمز کارت خود را وارد کردید نازل را برداشته و در باک قرار دهید و با فشار دادن دستگیره  نازل  آرام سوخت گیری کنید البته سر نازلها دارای چشمی بوده  و اگر بخواهد بنزین از باک سر ریز شود خود به خود  دستیگره نازل قطع می کند, در اکثر مواقع این چشمی خراب می باشد و شما خودتان بایستی مواظب لبریز شدن بنزین باشید, هنگام بنزین زدن پایتان را عقب نگه دارید که اگر بنزین  سر ریز شد روی پای شما نریزد.

بهترین موقع بنزین زدن موقعی است که پمپ بنزین ها داغ نکرده باشند مثلا اول صبح و سعی کنید که تند بنزین نزنید و دستگیره بنزین را نیمه نگه دارید در غیر این صورت همراه با بنزین زدن مقداری هم هوا وارد باک شما خواهد شد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...