ضبط ۲۸۸ جلد گواهینامه به علت کسب نمره منفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از ضبط ۲۸۸ جلد گواهینامه رانندگان متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد.

ضبط ۲۸۸ جلد گواهینامه به علت کسب نمره منفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از ضبط ۲۸۸ جلد گواهینامه رانندگان متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد.

یک‌‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵:۵۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از ضبط 288 جلد گواهینامه رانندگان متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالفضل امیدی در این باره گفت: با عنایت به نقش روزافزون وسایل نقلیه در زندگی، همکاری دستگاه‌های گوناگون درون و برون سازمانی و عموم شهروندان ضامن نظم و ایمنی در تردد و آرامش در محیط زندگی اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای مقررات و برقراری نظم در عبور و مرور و امنیت ترافیک در سطح استان افزود: در این راستا پلیس استان همواره سعی بر آن داشته است که با فعال‌سازی سازمان‌ها، موسسه‌های گوناگون و استفاده از ابزارهای بومی در جهت ارتقاء انضباط ترافیکی گام بردارد.

 سرهنگ امیدی با اشاره به آثار تخریبی بی‌نظمی‌های ترافیکی از سوی برخی رانندگان اظهار کرد: گاهی اوقات آثار تخریبی بی‌نظمی‌های ترافیکی ممکن است بیش از تصادفات و تلفات ناشی از آن باشد، لذا حفظ انضباط ترافیک و نظم در عبور و مرور از اهمیتی ویژه برخوردار است و پلیس استان با هر گونه هنجارشکنی در این حوزه با جدیت برخورد می‌کند.

 وی ادامه داد: در راستای اجرای ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین افزایش نظارت و کنترل رانندگان، طرح‌های مختلف انضباط ترافیکی در استان اجرایی شده است و از ابتدای سال تاکنون 288 جلد گواهینامه به دلیل کسب نمره منفی رانندگان ضبط و توقیف شده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: برابر قانون چنانچه شخصی در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کند، در حکم راننده بدون گواهینامه بوده و به مجازات آن محکوم می‌شود.

 سرهنگ امیدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان متخلف را ابزاری در توسعه نظم و انضباط ترافیکی خواند و خاطرنشان کرد: برای رانندگانی که گواهینامه آنان توسط پلیس ضبط شده کلاس‌های بازآموزی قوانین برگزار می‌شود و این افراد مورد آموزش قرار خواهند گرفت.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...