پلیس پارکبان ها را جمع می کند

یک سال پس از اعلام ممنوعیت فعالیت پارکبان ها و هشدار به مردم درباره عدم پرداخت پول ...

پلیس پارکبان ها را جمع می کند

یک سال پس از اعلام ممنوعیت فعالیت پارکبان ها و هشدار به مردم درباره عدم پرداخت پول ...

شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۲۲
یک سال پس از اعلام ممنوعیت فعالیت پارکبان ها و هشدار به مردم درباره عدم پرداخت پول به پارکبان ها ، رییس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شغلی به نام پارکبان نداریم ، دریافت هرگونه وجه از مردم برای پارک خودرو در معابر اصلی و فرعی شهر را غیر قانونی دانست .

سردار حسین ساجدی نیا گفت : در بیشتر خیابان های اصلی تهران ، دستگاه های پارکومتر نصب و راه اندازی شده و دریافت وجه از رانندگان برای پارک خودرو در محدوده های مشخص نیز به صورت مکانیزه انجام می شود . وی با تاکید بر اینکه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند ، اظهارر کرد : شهروندان تهرانی در صورت مشاهده این موارد مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 یا ماموران راهور گزارش کنند .

سردار ساجدی نیا در خصوص اینکه مرجع قانونی برخورد با تخلف پارکبان کیست ، گفت اولویت برخورد با پارکبان ها ، ماموران پلیس راهور و کلانتری ها هستند . 

روزانه بیست میلیون سفر شهری در تهران انجام می شود که چهل درصد ان را خودروهای شخصی انجام می دهند اما در پایتخت تنها 970 هزار جای پارک برای خودروهای شخصی وجود دارد . از سویی بر اساس امارهای اعلام شده ، 550 پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که به گفته مقامات شهرداری و پلیس تهران فعالیت این افراد برای اخذ وجه غیر قانونی و خلاف است .

مازیار حسینی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران 2 هفته پیش برای چندمین بار فعالیت پارکبان ها برای اخذ وجه بابت پارک خودرو در سطح شهر تهران را غیر قانونی عنوان کرده و گفته بود برای برخورد با این تخلف با دستگاه قضایی هماهنگی خواهد شد .

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...