ترمز گرفتن به موقع و صحیح

کسانی که هنگام ترمز گرفتن دچار اضطراب شده و بجای ترمز، گاز را فشار می دهند؛

ترمز گرفتن به موقع و صحیح

کسانی که هنگام ترمز گرفتن دچار اضطراب شده و بجای ترمز، گاز را فشار می دهند؛

سه‌‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶:۵۴

دو اشکال عمده در عمل ترمز نمودن آنها وجود دارد و با رفع این دو اشکال از ترمزهای نرم و خوبی برخوردار خواهند شد.

۱- اینگونه افراد هنگام استفاده از گاز و ترمز پاشنه ی پای راست خود را از کف اتومبیل جدا می نمایند در حالیکه پاشنه پا باید چسبیده به کف اتومبیل باشد و پای ما برای انجام گاز و ترمز روی پاشنه ی پا بچرخد. درست مانند پایه ی برف پاک کن. ولی اگر هنگام ترمز گرفتن پاشنه ی پا از کف اتومبیل جدا شود راننده جای ترمز را گم کرده و به اشتباه گاز را فشار می دهد.

۲- اینگونه افراد برای دفع خطر از دور عکس العمل نشان نمی دهند و زمان را از دست داده و فقط لحظه ی آخر هنگامیکه تصادف و برخورد در حال انجام است عکس العمل نشان می دهند طبیعی است که خیلی دیر شده است و اضطراب و دلهره تمام وجود راننده را دربر گرفته و راننده بجای ترمز گاز را فشار می دهد بنابراین به همه ی عزیزان توصیه می کنم همیشه ضمن حرکت با سرعت مطمئنه، هنگامی که از دور خطر را رؤیت نمودید ترمز را لمس نمائید تا در صورتی که نیاز به استفاده از ترمز شد بتوان با آرامش کامل از آن استفاده کرد و در صورتی که خطر برطرف شد و نیاز به ادامه لمس ترمز نبود مجدداً گاز داده و به حرکت خود ادامه می دهیم.


توصیه ی مهم: مقررات راهنمایی و رانندگی به ما کمک می کند به راحتی و بدون کمترین زحمت بتوانیم وظایف یک راننده را به نحو احسن عمل کرده و از هرگونه خطر مصون باشیم. بنابراین توصیه می شود حتماً پس از دریافت گواهینامه رانندگی نیز مطالعه قوانین راهنمایی و رانندگی را فراموش نکرده و به آن عمل کنیم.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...