آخرین تذکرات مؤثر مربی، به منظور آماده شدن برای آزمایش:

تذکرات مؤثر مربی، به منظور آماده شدن برای آزمایش

آخرین تذکرات مؤثر مربی، به منظور آماده شدن برای آزمایش:

تذکرات مؤثر مربی، به منظور آماده شدن برای آزمایش

سه‌‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱:۱۰

۱- پس از خاتمه آموزش مهارت رانندگی، فاصله زمانی تا آزمایش عملی رانندگی، موجب افت آمادگی مهارتی هنرجو می گردد، لذا پس از قبولی در آزمون آیین نامه حداقل دو جلسه تمرین جهت رسیدن به آمادگی قبلی توصیه می گردد.

۲- تاریخ آزمون عملی رانندگی خودتان را به همه اعلام نکنید، و فقط کسی در جریان آن باشد، که به دلایلی که خودتان می دانید، اطلاع وی مؤثر و مورد نیاز است. (عدم رعایت آن باعث ایجاد دلهره و نگرانی بعدی می گردد)

۳- روز امتحان، قبل از اینکه نوبت آزمون شما فرا رسد، به شیوه ی برگزاری آزمون توسط افسر آزمون گیرنده، دقت کنید. (رعایت این نکته باعث افزایش تمرکز فکری شما می گردد)

۴- دلایل رد شدن هنرجویانی که قبل از شما امتحان می دهند، را کاملاً در ذهن خود بسپارید و از آن درس بگیرید، به طور مثال: چنانچه آزمون دهنده ی قبلی، در محل توقف ممنوع اقدام به توقف اتومبیل آزمایش نمود، و همین نکته موجب مردودی وی گردید، شما با به خاطر سپردن دلیل یاد شده، چنین خطایی را هنگام آزمایش انجام ندهید.

۵- هنگام حرکت به سمت اتومبیل آزمایش: از پشت سر اتومبیل آزمایش، اقدام به سوار شدن نمایید.

۶- حتماً به تنظیم دقیق صندلی خود اقدام کنید، چرا که ممکن است فردی که قبل از شما امتحان داده، اختلاف قدی زیادی با شما داشته باشد و همین مسئله باعث عدم تسلط شما بر روی گاز، ترمز، کلاج و در نتیجه فرمان اتومبیل آزمایش می گردد.

۷- هنگام آزمون عملی رانندگی، نبض قبولی در آزمون کلاج بوده و تقریباً ۵۰% انجام صحیح موارد آزمون عملی بستگی به دقت شما بر روی کلاج دارد.

۸- تفاوت اتومبیل ها به لحاظ گاز و کلاج، ترمز و فرمان را فراموش نکنید، و با نجام قلق گیری، استفاده از آن را برای خود آسان کنید، غالباً کسانی که قلق گیری را فراموش می کنند و یا با طریقه ی انجام آن آشنا نیستند می گویند، اتومبیل آزمون خراب است و یا اینکه من فقط با اتومبیل مربی ام می توانم خوب رانندگی کنم و اتومبیل آزمون مناسب رانندگی نیست.
اهل فن با شنیدن عبارت فوق، پی به ماهر نبودن هنرجو نسبت به عمل قلق گیری گاز، کلاج، ترمز و فرمان اتومبیل می برند. یادمان باشد قرار نیست تا آخر عمر با اتومبیل آموزش، رانندگی شخصی مان را انجام بدهیم، پس باید قلق گیری را ماهرانه انجام دهیم.

۹- هنگام امتحان فکر خود را متمرکز انجام موارد مهارتی امتحان و دقت در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی کنید. در تفکر خود اینگونه تصور کنید که گویی مربی شما در حال امتحان گرفتن از شماست، در این صورت وجود افسر آزمون گیرنده برای شما طبیعی جلوه کرده و دقت شما افزایش می یابد.

۱۰- چنانچه پای چپ شما شروع به لرزش کرد، کافی است پاشنه پای چپ خود را به کف اتومبیل بچسبانید (این لرزش نشان از بلند شدن و جدا شدن پاشنه پای چپ از کف اتومبیل هنگام بالا آوردن کلاج دارد)، با انجام توصیه ی فوق لرزش از بین می رود.

۱۱- اگر هنگام انجام دنده عقب، پارک دوبل و نیز اجرای دور دو فرمان افرادی که در ردیف دوم صندلی اتومبیل هستند، مانع از دید کافی شما شده اند، با آرامش توقف کرده و حتماً از آنها بخواهید به گونه ای بنشینند، که دید شما مختل نشود. (چنانچه هنرجو نسبت به عقب اتومبیل به دلیل فوق دید نداشته باشد ممکن است با جدول و ... برخورد کند)

۱۲- چنانچه افسر محترم آزمون گیرنده در حین امتحان، در حال علامت زدن برگه امتحان شماست تصور نکنید که وی، در حال یادداشت اشتباهات شماست، چرا که ممکن است، افسر محترم آزمون گیرنده در حالت علامت زدن موارد صحیح باشد و همین تصور اشتباه شما، باعث کاهش آمادگی و مهارت شما شده و از کیفیت آن بکاهد.

۱۳- دقت در اجرای آزمون را تا آخرین لحظه در نظر داشته باشید. به طور مثال در پایان آزمایش، بالا کشیدن ترمز دستی را فراموش نکرده و هنگام پیاده شدن از اتومبیل آزمایش، به طریقه ی صحیح عمل نمایید.

۱۴- به نظریه افسر محترم آزمون گیرنده احترام بگذارید، چرا که افسران آزمون در برابر کل افراد جامعه مسئول می باشندو خطاهای مهارتی رانندگی خود را، که از طرف افسر آزمون گیرنده مورد تذکر قرار گرفته، همواره به خاطر داشته باشید و در جهت اصلاح آن به منظور ارتقاء سطح مهارت بکوشید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...