۱۰ اشتباه رانندگی که سایر راننده ها را آزار می دهد

اگر در حال یادگیری رانندگی هستید یا قصد دارید رانندگی را به یکی از نزدیکانتان یاد بدهید، باید با آداب رانندگی آشنا شوید. چون به ندرت پیش می آید که در خیابان یا جاده تنها باشید، بسیار مهم است که در حین رانندگی حواستان به راننده های دیگر هم باشد.

۱۰ اشتباه رانندگی که سایر راننده ها را آزار می دهد

اگر در حال یادگیری رانندگی هستید یا قصد دارید رانندگی را به یکی از نزدیکانتان یاد بدهید، باید با آداب رانندگی آشنا شوید. چون به ندرت پیش می آید که در خیابان یا جاده تنها باشید، بسیار مهم است که در حین رانندگی حواستان به راننده های دیگر هم باشد.

یک‌‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶:۰۶

پس لیست زیر را بخوانید تا با کارهایی که قطعاً موجب آزار سایر راننده ها می شود، آشنا شوید.

۱. استفاده بیجا از فلاشر

فقط و فقط وقتی از چراغ های راهنما استفاده کنید که می خواهید بپیچید یا وارد مسیر جدیدی شوید. فرض کنید در یک چهارراه، همزمان با راننده روبه رویتان به یک تقاطع رسیده اید. درحالیکه چراغ راهنمای هردوی شما خاموش است، هر دو به راه خود ادامه می دهید. ناگهان راننده روبرویی به سمت چپ می پیچد و شما هم نمی توانید مانع تصادف شوید. علت بروز این تصادف این است که راننده فراموش کرده است پیش از آخرین بار استفاده از چراغ های راهنمایش آنها را خاموش کند. این فراموش کاری باعث سردرگمی راننده های اطراف تان می شود؛ پس حواستان به چراغ های راهنما باشد.

۲. حرکت روی خطوط

خطوط سفید و مقطع روی خیابان، محدوده هر لاین را مشخص می کند. بیشتر از زمانی که برای تغییر مسیر لازم است روی این خطوط نمانید. اگر هم برای جلوگیری از برخورد با چیزی ناچار هستید میان دو لاین قرار بگیرید، سریع اینکار را بکنید و به لاین خودتان برگردید.

۳. پارک غیر اصولی

هیچ چیز بدتر از این نیست که به خاطر خودروهای دیگر نتوانید ماشین تان را از پارک دربیاورید. وقتی می خواهید کنار جدول پارک کنید باید با خودروی عقبی و جلویی حدود ۶۰ سانتی متر فاصله داشته باشید؛ درغیر اینصورت باید دنبال جای پارک دیگری بگردید. اگر این فاصله را رعایت نکنید خودروی جلویی و عقب خود را گیر انداخته اید؛ این نکته را به خاطر داشته باشید که دیگران هم به اندازه به شما از این اتفاق ناراحت می شوند.

۴. رانندگی آهسته در بزرگراه

اگر از آن دسته راننده ها هستید که حتی در بزرگراه ها هم آهسته می رانید، حتماً این مورد را بخوانید. معمولاً یکی از لاین های بزرگراه برای رانندگی آهسته و دیگری برای رانندگی سریع درنظر گرفته می شود. اگر عادت دارید آهسته برانید در ست راست بزرگراه بمانید (معمولاً این سمت برای رانندگی آرام است) و جز برای راه دادن به سایر راننده ها وارد لاین رانندگی سریع نشوید. همه راننده ها به رانندگی آهسته علاقه ندارند و مسدود کردن مسیر آنها را به شدت عصبانی می کند.

۵. دنبال کردن خودروی جلویی

یکی از آزار دهنده ترین عادات رانندگی، نزدیک شدن بیش از حد به خودروی جلویی برای وادار کردن او به افزایش سرعت است. مطمئن باشید که اینکار هیچگاه موجب زودتر رسیدن شما به مقصد نمی شود و در اکثر موارد به برخورد یا تصادف منجر می شود. هرگاه که برای فشار آوردن به راننده جلویی وسوسه شدید، به خاطر بیاورید که اگر تصادفی رخ دهد این شما هستید که مقصر هستید و باید جبران خسارت کنید.

۶. برف پاشی در خیابان

پس هربار بارش شدید برف، برف هایی که روی سقف، پنجره ها و چراغ های خودرو جمع شده است را پاک کنید. اگر این برف ها را به حال خود رها کنید، در حین رانندگی همه آنها به سمت راننده عقبی پاشیده می شود و دید او را ضعیف می کند.

۷. رانندگی با یک پا روی هر پدال

فقط با پای راستتان رانندگی کنید؛ البته جز در مواقع رانندگی با ماشین هایی که سیستم گیربکس دستی دارند. رانندگی با ترمز راننده های دیگر را سردرگم می کند، چون چراغ ترمز شما روشن است اما سرعت خودروی شما کم نمی شود.

۸. توقف روی خط عابر پیاده چهارراه

حتماً شما هم راننده هایی را دیده اید که هنگامی که به خاطر چراغ راهنمایی باید توقف کنند، درست لبه چهار راه یا روی خطوط عابر پیاده توقف می کنند. این کار علاوه بر مسدود کردن چهارراه برای عابرین پیاده هم دردسرساز می شود.

۹. سریع برانید

گاهی در بزرگراه های دوطرفه پیش می آید که شما و راننده کناری با سرعت یکسان در کنار حرکت می کنید. در اینگونه مواقع یکی از شما باید سرعتش را بیشتر کند چون شما و راننده کناری همه مسیر را اشغال کرده اید و راننده های دیگر نمی توانند از کنار شما عبور کنند. همانطور که گفتیم، متناسب با سرعت تان باید یکی از لاین ها را برای حرکت انتخاب کنید و در آن لاین باقی بمانید.

۱۰. ترمزهای بیش از حد

آیا تا به حال پیش آمده که در یک ترافیک سنگین پشت راننده ای قرار بگیرید که برای جلوگیری از برخورد با خودروی جلویی اش مدام ترمز می کند؟ یا با راننده هایی برخورد کرده اید که بدون دلیل مشخصی مدام ترمز می کنند؟ این کار نه تنها آزاردهنده است بلکه سایر راننده ها را گیج می کند. یکی از پیامدهای این عادت غلط در رانندگی، تصادف با خودروی عقبی است چون چراغ ترمز شما مدام روشن خاموش می شود و راننده آن خودرو نمی تواند مسیر حرکت شما را پیش بینی کند.

همه ما عادات رانندگی خاصی داریم اما یک قانون طلایی وجود دارد که باید عادت همه ما باشد: "به حقوق راننده های دیگر احترام بگذاریم"


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...