با این اقدامات خودروتان را برای زمستان آماده کنید

آخرین روزهای پاییز بهترین وقت برای آماده کردن خودرو برای زمستان است.

با این اقدامات خودروتان را برای زمستان آماده کنید

آخرین روزهای پاییز بهترین وقت برای آماده کردن خودرو برای زمستان است.

چهارشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳:۳۳

 البته امسال زمستان کمی زودتر در کشور ما شروع شده اما اگر هنوز ماشین تان را برای زمستان آماده نکرده اید، حالا وقتش است. بررسی و معاینه کلی ماشین تنها راهی است که نمی گذارد در روزهای برفی ماشین تان یک مرتبه خاموش بشود و بین راه گیر بیفتید.

رانندگی ایمن در زمستان مستلزم آن است که قبل از کاهش قابل توجه دما، ماشین تان رابرای زمستان آماده کنید. یک تا دو ساعت زمان و کمی پول تنها هزینه ای است که باید برای رانندگی ایمن در زمستان و آسودگی خاطر در روزهای برفی بپردازید. بهتر است بجای پیش بینی هوا و مسیرهای هفته های آینده تان روی آسودگی خاطرتان سرمایه گذاری کنید.

در این مقاله اقدامات ضروری جهت آماده سازی خودرو برای زمستان و روزهای برفی بررسی می کنیم. اقداماتی که توصیه همه نهادهای ایمنی و آموزشی است و اگر به موقع صورت نگیرد، هزینه های بیشتری برای صاحل خودرو در پی خواهد داشت.

اگر قصد دارید ماشین تان را سرویس کنید یا ماشین تان به سرویس نیاز دارد، قبل از برف و باران های شدید اینکار را بکنید. شرایط جوی در زمستان مشکلات خودرو مثل استارت های سخت، صدای غژ غژ،لق لق زدن خودرو یا دورهای کند و آهسته را تشدید میکند.

باتری و سیستم شارژ خودرو را چک کنید تا مطمئن شوید حداکثر کارایی و بازدهی را دارند. هوای سرد معمولاً کارایی باتری ها را کاهش میدهد.

سیستم سرمایش خودرو را تمیز کنید و ضد یخ تازه داخلش بریزید. تعویض ضد یخ در شهرهایی که زمستان عادی دارند باید هر دو سال یکبار انجام بشود.

مطمئن شوید بخاری، برف پاکن ها و ضد مه درست کار میکنند. از تیغه های برف پاک کن مخصوص زمستان استفاده کنید و از مایه مناسب برای هوای سرد داخل آنها بریزید. تیغه های برف پاک کن هر شش ماه یکبار باید تعویض بشوند.

فشار باد تایرها و عمق عاج لاستیک ها را چک کنید. اگر در محل زندگی تان زمستان خیلی سرد و برفی است، از تایرهایی با طراحی عاج مناسب مسیرهای برفی و یخ زده استفاده کنید. در طول زمستان باد تایرها باید بصورت هفتگی چک شوند.

ترمزها را چک کنید. سیستم ترمز هر ماشین مهمترین آیتم ایمنی آن است و اگر درست کار نکند، بقیه موارد فایده ای ندارند.

سیستم اگزوز را چک کنید تا مطمئن شوید نشتی مونوکسید کربن نداشته باشد. یکی از خطرناک ترین مسائل رانندگی در زمستان همین نشتی مونوکسید کربن است چون در زمستان معمولاً شیشه پنجره های خودرو بالاست.

چراغ های خارجی و داخلی را چک کنید و مطمئن شوید چراغ های راهنما درست تنظیم شده اند.

روغن و فیلترهای موتور را طبق زمانبندی پیشنهادی نهادهای نظارتی شهرتان تعویض کنید. روغن موتور کثیف در طول زمستان بیشتر خطرناک است. اگر در منطقه ای با زمستان های شدید زندگی می کنید، حجم روغن را هم به اندازه کافی افزایش بدهید. از تعمیرکارتان بخواهید فیلترهای سوخت، هوا و انتقال را چک کند.

موتور سواران هم باید باک موتورسیکلت را همیشه تا نیمه (حداقل) پر نگه دارند تا مانع از ایجاد رطوبت در لوله های سوخت و یخ زدگی آن بشوند.

همیشه فشار باد لاستیک های زاپاس را هم بطور مرتب چک کنید تا در صورت نیاز به تعویض لاستیک به مشکل برنخورید. یک بسته ایمنی حاوی یخ شکن، پاروی یخ، کابل جامپر، چراغ قوه، فندک، پتو، لباس اضافی، کبریت، یک بطری آب و کمی خوراکی در ماشین بگذارید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. اگر محل کار یا زندگی تان در حومه شهر است یا از ماشین تان برای مسافرت های بین شهری استفاده کنید، این پیشنهاد را جدی بگیرید. یک جمله معروف و البته کلیشه ای هست که می گوید " حادثه خبر نمی کند".


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...