بخش دوم و آخر پارک دوبل

در بخش دوم از آموزش رانندگی پارک دوبل بعد از اینکه تصمیم به انجام دادن پارک دوبل گرفتید و محیط اطراف را جهت عدم عبور وسایل نقلیه دیگر چک کردید و خودرویتان را به صورت استاندارد از جهت آموزش رانندگی اصولی در کنار خودروی جلویی پارک کردید، اکنون نوبت به دنده عقب رفتن می رسد.

بخش دوم و آخر پارک دوبل

در بخش دوم از آموزش رانندگی پارک دوبل بعد از اینکه تصمیم به انجام دادن پارک دوبل گرفتید و محیط اطراف را جهت عدم عبور وسایل نقلیه دیگر چک کردید و خودرویتان را به صورت استاندارد از جهت آموزش رانندگی اصولی در کنار خودروی جلویی پارک کردید، اکنون نوبت به دنده عقب رفتن می رسد.

چهارشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱:۴۰

اولین مرحله در این بخش از آموزش رانندگی، زدن راهنمای راست است. بعد از اینکه راهنمای راست را زدید، دنده را در دنده عقب قرار می دهید و به صورت لاک پشتی شروع به حرکت کردن می کنید. تا اینجای کار همه چیز آسان است. یک  سوال دیگر که بعد از این مرحله به وجود می آید این است که، تا چه زمانی باید به حرکت لاک پشتی ادامه دهیم؟ چه زمانی باید فرمان را بچرخانیم؟ فرمان را باید به چه سمتی بچرخانیم؟ جواب این سوال ها و مخصوصا زمان چرخیدن فرمان را از طریق یک آموزش رانندگی درست و اصولی حتما خدمتتان عرض می کنیم.

برای اینکه در یک زمان درست فرمان را بچرخانید تا هم به ماشین کناری برخورد نکنید و هم بتوانید یک پارک دوبل اصولی و درست را انجام دهید، باید زمانی که عقب خودروی کناری را در قسمت مثلثی شیشه ی عقب خودروی خود مشاهده کردید، فرمان را به سرعت به سمت راست بچرخانید. البته این سرعت چرخاندن فرمان نباید به اندازه ای باشد که کنترل خودرو و اجرای حرکت از دستمان خارج شود. همچنین این چرخش فرمان باید تا اخرین میزان ممکن باشد تا یک پارک دوبل اصولی از نظر آموزش رانندگی را انجام دهیم. پس چرخاندن فرمان هنگام دیدن عقب خودرو از شیشه مثلثی خودرو بهترین زمانی است که می تواند این کار را انجام داد تا هم بخش دوم آموزش رانندگی پارک دوبل را به طور صحیح انجام دهید و هم خیالتان از بابت برخورد خودروی خود با خودروی کناری آسوده باشد. اگر منطقی هم به این قضیه بخواهیم نگاه کنیم، زمانی که عقب خودروی کناری را از شیشه بغل خودروی خود مشاهده می کنیم، پس هیچگونه امکان برخوردی وجود ندارد زیرا خودروی ما از خودروی کناری عقب تر است. پس تا اینجای کار و در بخش دوم از آموزش رانندگی پارک دوبل به مرحله ای رسیدیم که عقب ماشینمان در فاصله ی بین آن دو خودرو قرار گرفته است.

نکته: اگر نمی دانید شیشه مثلثی چیست باید بگوییم در شیشه ی عقب خودرو یک بخش مثلثی مانند وجود دارد که با یک نوار از شیشه ی اصلی جدا شده است. به این شیشه علاوه بر شیشه ی مثلثی، شیشه لچکی یا شیشه ی سه گوش هم می گویند.

بخش سوم آموزش رانندگی پارک دوبل به این صورت است که بعد از اینکه انتهای اتومبیل خود را در بین دو خودرو قرار دادید، باید در یک زمان مشخص فرمان خود را به سمت مخالف یعنی سمت چپ بچرخانید.  

این چرخاندن فرمان به سمت چپ باعث می شود که خودروی شما هم تراز با خودرو های دیگر قرار بگیرد و پارک دوبل شما انجام شود. البته باید حواستان باشد چرخش فرمان را به موقع انجام دهید زیرا اگر دیر این کار را انجام دهید، به جدول برخورد خواهید کرد و اگر زود این کار را انجام دهید، از جدول فاصله ی زیادی پیدا خواهید کرد. بهترین زمان برای چرخش فرمان به سمت چپ در آموزش رانندگی، زمانی است که انتهای خودروی کناری را در وسط شیشه ی سمت شاگرد ببینید. اگر زمان بندی را به طور درست رعایت کنید یک پارک دوبل عالی و فوق العاده از نظر آموزش رانندگی انجام خواهید داد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...