آموزش رانندگی در ترافیک شهری

شش نکته اساسی برای کسب مهارت رانندگی در ترافیک شهری که باید به آن توجه لازم داشته باشید؛

آموزش رانندگی در ترافیک شهری

شش نکته اساسی برای کسب مهارت رانندگی در ترافیک شهری که باید به آن توجه لازم داشته باشید؛

سه‌‌شنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹:۲۰

۱- حواس پرتی و اضطراب
اضطراب و حواس پرتی از عواملی هستند که بر روی میزان تمرکز شما هنگام رانندگی در ترافیک شهری تاثیر گذار هستند. به طور معمول عواملی که باعث ایجاد حواس پرتی خواهند شد در داخل خودرو وجود دارند.

این عوامل ممکن است شامل مواردی مانند گوش دادن به موسیقی، صحبت کردن با سرنشینان و یا تلفن همراه باشد و فشار ذهنی ناشی از ترافیک نیز ممکن تمرکز رانندگان را بر هم زند. بنابراین بهتر است از این گونه عوامل بپرهیزید. زیرا رانندگی کردن در ترافیک نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد.

 ۲- حرکت از سمت راست
بهترین محل برای رانندگی افراد تازه کار و کسانی که به تازگی گواهینامه رانندگی خود را دریافت نموده‌اند حرکت در سمت راست مسیر است.

زیرا در صورت احساس خستگی، حواس ‌پرتی و بروز هر نوع حادثه ناگهانی می‌توانید در کنار جاده توقف نمایید. علاوه بر این در این لاین شما میتوانید با سرعت پایین و مطمئنه بدون ایجاد مزاحمت برای سایر خودروها رانندگی نمایید.

همچنین شما می‌توانید در صورتی که دیگر قادر به ادامه رانندگی نباشید یا هنگامی که احساس خواب آلودگی داشتید، در حاشیه جاده با رعایت نکات ایمنی توقف نمایید و اندکی استراحت کنید. سپس با کسب تمرکز مجدد و به ادامه مسیر بپردازد.

 ۳- تحت نظر داشتن ترافیک
در هنگام رانندگی در ترافیک شهری سعی کنید تنها در یک لاین حرکت کنید و از جابجایی لاین بپرهیزید. در برخی از موارد دیده شده بعضی از رانندگان در بین دو لاین حرکت میکنند و مدام لاین حرکت خود را تعویض مینمایند، سعی کنید از این کار بپرهیزید و تنها در لاین خود حرکت کنید.

 ۴- رانندگی ساعات کم تردد
اگر به تازگی گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرده‌اید و بر رانندگی در ترافیک تسلط کافی را ندادید، بهتر است در ساعات خلوت و کم تردد رانندگی را شروع نمایید و به تدریج پس از مدتی با کسب مهارت لازم در ساعات پر تردد رانندگی نمایید.

بنابراین با توجه به اینکه به طور معمول خیابانها در ساعات شروع و پایان ساعت کاری ادارات و مدرسه ها شلوغ هستند بهتر است برنامه خود را به گونه ‌ای طراحی کنید که به این ساعات پر ترافیک خیابانها مواجه نشوید.

 ۵- آهسته حرکت کردن
توجه داشته باشید که حتماً باید پیش از وارد شدن به خیابانهای پر ترافیک، سرعت اتومبیل را کم کنید. همچنین بهتر است از هر گونه عجله بپرهیزید زیرا هنوز به اندازه کافی مهارت کسب نکرده‌اید و ممکن است با افزایش میزان سرعت منجر به ایجاد حادثه شوید.

همچنین بهتر است با دنده یک رانندگی نمایید. زیرا این گونه تسلط بیشتری بر روی رانندگی خود دارید و هوشیاری بیشتری در برخورد با حوادث ناگهانی خواهید داشت.

 ۶- رعایت قانون دو ثانیه یا دو اتومبیل
دقت داشته باشید که اگر شما تازهکار هستید بهتر است خودرو شما با خودرو جلویی فاصله زیادی داشته باشد. زیرا در این حالت در صورت بروز هرگونه مشکل ناگهانی به دلیل فاصله زیاد با خودرو جلویی مانع از ایجاد تصادف خواهید شد.

این قانون به این معنا است که باید با خودرو جلویی حداقل ۲ ثانیه یا به اندازه دو اتومبیل فاصله داشته باشید. محاسبه قانون دو ثانیه به گونه ‌ای است که ابتدا باید یک تابلو راهنمای رانندگی که در کنار جاده و کنار اتومبیل جلویی ما قرار دارد، برای خود به عنوان معیار انتخاب نمایید و سپس شروع به شمردن کنید.

به محض مماس شدن اتومبیل جلویی با تابلوی دیگر، اعداد را نشمارید. عددی که روی آن توقف کردید، همان فاصله ای است که بین شما و خودرو جلویی باید رعایت شود.

سخن آخر
زندگی در جامعه امروزی مشکلات و چالشهای مخصوص خود را دارد. بنابراین با توجه به این نوع دغدغه ها بهتر است سعی کنید با مشکل رانندگی در ترافیک شهری، به خصوص شهرهای بزرگ کنار بیایید و برای انجام آن مهارت لازم را کسب نمایید. تنها توجه داشته باشید که به دست آوردن این مهارت نیاز به صبر، تمرین و زمان است.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...