نکاتی که هنگام لاین عوض کردن باید بدانید

تغییر لاین فقط چرخاندن فرمان و عوض کردن لاین نیست و باید بسیاری نکات را برای جلوگیری از تصادف کردن رعایت کرد . متاسفانه بسیاری از افراد خیلی سریع و بدون دقت لاین عوض میکنند و ممکن است آخرین تغییر لاین خود را تجربه کنند.

نکاتی که هنگام لاین عوض کردن باید بدانید

تغییر لاین فقط چرخاندن فرمان و عوض کردن لاین نیست و باید بسیاری نکات را برای جلوگیری از تصادف کردن رعایت کرد . متاسفانه بسیاری از افراد خیلی سریع و بدون دقت لاین عوض میکنند و ممکن است آخرین تغییر لاین خود را تجربه کنند.

چهارشنبه، ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰:۵۷

عوض کردن درست لاین
۱ – به‌آرامی لاین عوض کنید . فرقی نمی‌کند به سمت راست یا چپ لاین عوض کنید . حواستان باشد که شما باید بسیار کم فرمان را بچرخانید مخصوصاً در سرعت‌های بالا ، مشکل بیشتر افراد مبتدی زیاد چرخاندن فرمان در تغییر لاین است .

۲ – زودتر از همیشه راهنما بزنید . خیلی مهم است که راهنما بزنید ، زیرا بقیه رانندگان می‌فهمند که شما قصد چه‌کاری را دارید و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند و سرعت خود را تنظیم می‌کنند .

۳ – سرعت خود را ثابت نگه‌دارید . تا جایی که می‌توانید در هنگام عوض کردن لاین سرعت خود را ثابت نگه‌دارید تا رفتار شما برای دیگر رانندگان قابل پیش‌بینی باشد .

۴ – مطمئن شوید که عوض کردن لاین ایمن است . آینه‌ها ، نقاط کور و غیره را به‌خوبی چک کنید . حواستان باشد درصورتی‌که کسی نوربالا یا بوق زد ، حواستان باشد که لاین عوض نکنید .

۵ – در نزدیکی تقاطع‌ها ، ورودی‌ها و خروجی‌ها لاین عوض نکنید . بسیاری از افراد در تقاطع‌ها مسیر خود را عوض می‌کنند و بهتر است در این مواقع شما مسیر خود را ادامه دهید تا از خطر تصادف دور بمانید .

در بزرگراه‌ها نیز حواستان به خروجی و ورودی‌ها باشد ، زیرا بسیاری از افراد در نزدیکی یا خیلی نزدیک به آن‌ها لاین خود را به‌سرعت عوض می‌کنند و بعضی از افراد نیز در بدو ورود به بزرگراه به لاین سرعت می‌روند و بهتر است در این مواقع در لاین خود رانندگی کنید .

۶ – زیاد لاین عوض نکنید ، اما چرا ؟
درواقع در رانندگی ما نیاز بسیار کمی به‌عوض کردن لاین داریم ، اما چرا بسیاری از افراد پشت سر هم لاین عوض می‌کنند ؟ شاید خنده‌دار باشد ، اما باید بدانید که اگر شما از یک لاین حرکت کنید یا اینکه برای جلو افتادن از ماشین‌های دیگر تند تند لاین عوض کنید درنهایت شاید چند دقیقه زودتر به مقصد برسید ، اما خطر تصادف را چندین برابر می‌کنید

بنابراین شما باید حساب کنید که چند دقیقه ارزش تصادف کردن را دارد یا خیر ؟

۷ – تمرین ، تمرین ، تمرین
این تمرین شامل بسیاری از چیزها می‌شود . قسمتی از آن شامل پیش‌بینی دیگر رانندگان می‌شود . شما بعد از مدتی رانندگی توانایی پیش‌بینی حرکات دیگر رانندگان را تا حدودی خواهید داشت .

۸ – حواستان به ترافیک جلوتر در جاده باشد . طوری لاین عوض نکنید که به دلیل ترافیک جلوتر مجبور به گرفتن ترمز شدید شوید . در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها درزمانی که ترافیک می‌شود بسیاری از افراد لاین خود را عوض می‌کنند و به لاین سمت راست می‌روند . این زمان خطرناک‌ترین زمان برای تغییر لاین است و باید حواستان به این قضیه باشد .


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...