رانندگی در معابر شهری

رانندگی و حرکت کردن با اتومبیل، در داخل خیابانهای شهر را حرکت در معابر شهری می گوییم.

رانندگی در معابر شهری

رانندگی و حرکت کردن با اتومبیل، در داخل خیابانهای شهر را حرکت در معابر شهری می گوییم.

شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲:۱۵

اکنون ما به مرحله ی بسیار مهم و حساسی در رانندگی رسیده ایم. هنرجوئی که به این مرحله رسیده باشد بایستی هیچ مشکلی به لحاظ کنترل اتومبیل و تسلط به گاز، کلاج، ترمز، فرمان، دنده و همچنین راهنما و آینه ها نداشته باشد در غیر اینصورت هنوز آماده ی انجام چنین تمرینی نمی باشد.

قبل از انجام تمرینات حرکت در معابر شهری مطالعه ی دقیق و کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توصیه می گردد.
چرا که با توجه نمودن و عمل کردن به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از یک ترافیک روان، خوب و بی خطری برخوردار خواهیم شد. هنگام رانندگی در معابر شهری بایستی به نکات زیر توجه بسیاری داشته باشیم.

جایگیری درست در راه و حرکت بین خطوط
همیشه بهتر است بین خطوط (از وسط لاین) رانندگی کنیم.

به فاصله ی بین دو خط کشی سفید یک لاین می گوییم، ساده ترین راه برای جایگیری درست حرکت منظم در داخل لاین و بین خطوط می باشد. با رعایت این نکته ی ساده می توانیم ترافیک منظم، روان و خوبی داشته باشیم. جابجایی از یک لاین به لاین دیگر نبایستی به یکباره و سریع باشد چرا که ممکن است باعث تصادف ناگوار گردد. بنابراین بهترین حالت برای جابجایی از یک لاین به لاین دیگر به صورت اریب و با زاویه ی کم می باشد.

برای جابجایی از یک لاین به لاین دیگر ابتدا ۱- راهنمای سمت مورد نظر را روشن کرده ۲- به آینه ی آن سمت نگاه می کنیم و برای پوشش دادن به نقاط کور آینه سرمان را به سمت مورد نظر بر می گردانیم ۳- پس از اطمینان از عدم وجود خطر به صورت اریب و با زاویه ی کم به سمت لاین مورد نظر تغییر لاین می دهیم. لازم به ذکر است هنگامیکه خط کشی لاینها بصورت ممتد کشیده شده باشد نبایستی از روی خط ممتد عبور کرد و در آن قسمت نبایستی تغییر لاین بدهیم. معمولاً از چند متر مانده به تقاطع ها خط کشی لاین ها بصورت ممتد می باشد.

سرعت مناسب با شرایط ترافیک
هنگام رانندگی در معابر شهری باید توجه داشته باشیم که اولاً سرعت ما آنقدر زیاد نباشد که از ترس برخورد و تصادف با وسیله ی نقلیه ی جلویی مجبور شویم مکرراً از ترمز شدید استفاده کنیم. ثانیاً بسیار کند نباشد که آن هم باعث ایجاد تصادف می شود، بنابراین بهترین راه استفاده از سرعت های مطمئنه می باشد. سرعت مطمئنه با شرایط ترافیک نسبت مستقیم دارد. توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سرعت های توصیه شده، بهترین راه برای رسیدن به سرعت مناسب با شرایط ترافیک می باشد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...