مهلت یک هفته ای برای اجرای قانون گواهینامه بدون سربازی

ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی همچنان مصوبه مجلس درباره صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت را اجرا نمی کنند .

مهلت یک هفته ای برای اجرای قانون گواهینامه بدون سربازی

ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی همچنان مصوبه مجلس درباره صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت را اجرا نمی کنند .

شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰:۵۷
ناجا هنوز راضی به ارائه گواهینامه بدون همراه داشتن کارت پایان خدمت نشده و اجرای این اقدام را منوط به ابلاغ این قانون از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است . حالا سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از پیگیری جدی تر این موضوع خبر می دهد و به همشهری می گوید : قانون برای همه افراد لازم الاجراست و هیچ ارگانی نمی تواند از ان سرپیچی کند . قانون گواهینامه نیز به عنوان قانون موخر بر دیگر قوانین مقدم است و باید اجرایی شود . عمل نکردن نیروی انتظامی به این قانون ، استنکاف از قانون بوده و چنانچه مسئولان نیروی انتظامی نخواهند به ان عمل کنند ، نمایندگان مجلس هفته اینده مسئولان این نیرو را برای پاسخگویی به مجلس فرا می خوانند .

این اظهارات حجت الاسلام نوروزی را می توان واکنشی به اخرین موضع گیری ناجا در این زمینه تلقی کرد ، جایی که سردار حسین اشتری اب پاکی را روی دست منتظران اجرای این قانون ریخت و گفت : به ستاد کل امادگی خود را اعلام کرده ایم که در صورت تایید مجموعه قانون گذاری و ستاد کل و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح ، ما امادگی اجرای ان را داریم اما هم اکنون تغییری در قوانین ایجاد نشده و مشمولان غایب گواهینامه رانندگی دریافت نخواهند کرد . 

سردار اشتری در حالی شرط اجای این قانون را ابلاغ ان از سوی ستاد کل دانست که سال گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ، اعطای گواهینامه به افراد فاقد کارت پایان خدمت را منوط به نظر مجلس دانست . 

حالا سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در حالی از مهلت یک هفته ای به نیروی انتظامی برای اجرای این قانون خبر داده که پیش از این و در 31 اردیبهشت ماه محمد اسماعیل سعیدی از اعضای کمیسیون اجتماعی هم گفته بود در صورت اصرار ناجا بر عدم اجرای قانون ، از وزیر کشور دعوت خواهد شد برای ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه در مجلس حضور پیدا کند . 

هفته گذشته نیز حسینعلی حاجی دلیگانی دیگر نماینده مجلس که این موضوع را پیگیری می کند از احتمال ملاقات رئیس مجلس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفته بود قرار است در این ملاقات مذاکراتی درباره قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت انجام شود . 

ایا پایان این هفته پایان این اختلاف تازه در اجرای قانون خواهد بود ؟


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...